|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Påskafton!

Av Jenny - 11 april 2009 12:42


Hej och hå, nu har påskharen vart här XD

Jag vet inte varför denna uppstådelsen över påsken uppstår varje år men jag klagar inte, det medför ju att alla som går i skolan fåren vecka ledigt och alla som jobbar har ju en del röda dagar att spendera. Jag vet att de är p.g.a Jesus och hela den baletten som man firar påsk men hur många i Sverige är genomkristna idag och hur många är det som egentligen bryr sig om hur Jesus levde och vad han gjorde för 2,000 år sen? Det är nog inte så många som man skullevilja tro. De flesta som firar poåsl i dagens läge gör det nog för att de e en inprintad tradition och något man gör. Barnen gör det ju för att få sina påskägg och för sedan vidare traditionen med godisutdelande ochpåskpyntande vidare till sina barn som vill ha påskäg osv.

Visst, ja vill också ha påskägg, det är ju e del av påsken, men jag bryr mej inte de minsta om Jesus. Visst han va en cool snubbe men inte mer än så...

Idag så fick ja mitt "påskägg" en choklad kanin som tagit med sig 500 kr =D Hah ja vet redan va ja ska spendera dom pengarna på; ett nytt minneskort till kameran så att ja kan ta mer än 7 bilder på McFly konserten som infaller om 28 dagar =D

Jag har inte gjort så mycket idag utom att städa eftersom att Annas familj och hon kommer över senare för att äta middag =D Jag har målat hönan också XD Hah hon såg lite blek ut så ja bättrade på det hela med lite rött nagellack =P Blev ganska nöld med what I accomplished =P

Aja, nu ska ja nog passa på att göra mej iordning innan syrran och hennes boyfriend vaknar och barrikerar hela badrummet med hårfixande och kajalpåtagande =P

((Påsk))Hare<3 ;)

Detta är vad jag lyckades med under tiden

jag bättrade på färgen på naglarna XD

 
 
Ingen bild

Anna

11 april 2009 13:20

Haha xD "Visst han va en cool snubbe men inte mer än så..." fett bra :P
Vad bra att påskharen kom hehe, själv är jag less på ägg(kan framgå i mitt nyaste inlägg) men lite money money money e aldrig fel ;)
Jaa det ska bli så roligt =D både med middagen och konserten så klart, daah!

 
bulle :P

bulle :P

11 april 2009 13:53

Hehe aaaw

http://www.stargirl91.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 september 2010 17:13


  

...

Av Jenny - 11 april 2010 21:55

  

Av Jenny - 2 mars 2010 21:04

  Nu börjar jag om, men inte här - http://bouncingcruls.blogg.se - där kommer jag hålla till. Eller gör det redan sen ett tag tillbaka. Har skrivit en del bara för att komma igång och ta det med en nypa salt.  - Enjoy! Hare<3 ...

Av Jenny - 10 februari 2010 21:37

  Funderar på att lägga ner bloggen här nu, vet inte om jag tar bort den men jag tar definitiv en paus på obestämd tid. Jag har ändå ingenting att skriva om och det känns som om ingen riktigt bryr sig ändå. Kanske byter blogg eller kmr tillbaka - w...

Av Jenny - 9 februari 2010 11:20

  Idag är det Tisdag, och jag är ledig :D Inga lektioner flr läraren är borta :D Danni va tydligen också ledig, av samma anledning ;P   Ja ska nog skriva lite nu, blev nästan klar igår :P Hare<3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards