|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 31 december 2009 16:23


Och det här får bli det sista inlägget det här året... Sorgligt...

Det har varit ett bra år över det stora hela men vissa delar hade kunnat varit bättre =)


Linnea sitter och kollar i skolkatalogen medan jag skriver =) Har lockat hennes hår, och mitt eget, för sista gången det här året, fett sorgligt...


Anna kommer snart hit och vi ska äta lite och spela lite spel innan vi drar till killarna och drar in det nya året =D Det ska bli super kul =)


Hoppas ni får ett sjukt bra nyår och att det nya året blir skit bra =D
Hare<3

Av Jenny - 30 december 2009 15:57


Idag bär det av till Sofia för Mexio-kväll<3 Ska ta tåget som går kvart i 6 så de blir nog bra med de här ska vi se =P


Mamma läste precis en artikel för mig där det stod lite grann om vargar. 1985 så fanns det 7 vargar kvar i Sverige efter att de varit totalt utrotade i 10 år. Då, när det finns 7 vargar så startar man en 'Hata vargen' förening! Alltså seriöst? Varför starta en hat-förening emot något som nästan inte ens finns. Istället för att låta vargarna vara och låta den fortplanta sig så skrivs det i tidningnarna om att man måste rädda myggan i Borneo för den finns bara i 26 miljoner exemplar! GUd jag blir så arg.... Var bara tvungen att skriva av mig...

Varför kan inte människan bara låta andra sorter vara istället för att bestämma sig för att utrota arterna man inte tycker om... Ibland skäms jag över att vara människa, jag mår illa över min egen art...


Av Jenny - 30 december 2009 00:39


Året alltså och jag måste säga att det varit ett väldigt bra år, men samtidigt så kommer inget bra utan något dåligt så självklart har det varit dåliga stunder involverade också =) Jag är en hejare på att komma på nyårslöften men jag är minst lika bra på att inte hålla dem =P Men i år så har jag tre stycken stora och en del mindre som jag ska ge mig  på


  • Träna mer - Vem avger inte det här löftet liksom men jag har min morot så det ska nog gå bra. Jag ska satsa på minst två gånger i veckan och sen kan man ju öka om man tycker att det går bra.
  • Äta rätt - Haha ytterligare ett löfte som de flesta ska avge men jag måste verkligen för jag märkte för ett tag sen hur bra jag mådde av att äta rätt jämfört med nu.
  • Minst en ny sak per vecka- Anna Vänner kännare känner igen Ross nyårslöfte  (med mindre korrigeringar) men jag tyckte om det och det passade mig så jag ska ge mig an det och sen får vi se hur det går. Om det inte gör mig smartare, smalare, rikare eller längre så kommer jag nog i alla fal ha roligt på vägen och få en hel del erfarenheter.

De va de tre stora sen har jag en del mindre som jag borde följa lika hårt som de andra men jag har insett att det kommer att bli alldeles för svårt.

- Sluta bita på naglarna

- Sluta knäcka fingrarna

- Sluta rycka hår (ja, jag har en tendens att rycka bort hårstrån jag inte tycker om xD)

- Sluta vara så ovillig att hjälpa till...


Vi får se hur det går... Går det så går det, annars går det inte =P

Hare<3

Av Jenny - 29 december 2009 19:44


Rollo-kolor är beroendeframkallande som fan... Har ätit alldeles för många.. =(

Av Jenny - 29 december 2009 17:22


Kom precis hem från Baby<3 Sov hos henne inatt och det var verkligen jättemysigt! Har inte skrattat så mycket på länge! Vi spelade lite Sims3 också och man kan säga att vi fastnade =P


Ska till morfar idag också för att delar av den finska släkten är där och vi har inte träffat dom på ett tag =P Sen så blir det nog av att städa lite rum och så. Ska skriva lite idag också och sen komma på ett nyårslöfte till =) Har redan två men jag måste ha tre, jag måste =P


Snart är det ju nyårsafton också - det har jag inte alls tänkt på.. den brukar jag inte. Det känns som om man jagar upp sig så mycket över julen och sen när den är över så glömmer man helt nyår... Hm, undrar varför? Ska hur som helst umgås med Anna och killarna eftersom att vi ska dit och sen får vi se vart kvällen slutar =P Ska ju till Sofia imorn också, mycket roligt ska det bli =D

Nej, nu ska jag passa på att skriva lite när hunden inte är hemma och ska ha 1000% uppmärksamhet =P

Hare<3

Av Jenny - 27 december 2009 22:41

 

Kan man älska en person men samtidigt vara kär i en annan?
Eller är det helt omöjligt?

Av Jenny - 27 december 2009 18:05


Jag vill inte ens veta hur mycket jag har lagt på mig nu under jul och skiten är inte ens över än..

Men efter nyår - då blir den nya tag och andra bullar. I år ska jag fan hålla mina nyårslöften och nu har jag tre morötter för at göra det. Plus att jag har ett roligt nyårslöte i år som vissa kommer känna igen och jag påstår inte att jag inte har tagit det från någon men va fan - om jag tycker att det passar mig måste jag väl få använda det, eller?


Har skrivit i snart 2 timmar och jag kommer framåt i alla fall =) Trots att jag inte har Word på den här datan.. Jag måste skriva i WordPad och den har ingen stavningskontroll, det stör mig eftersom att jag är van vid att inte behöva ändra 'wiht' till 'with' =P


Nej, nu ska jag nog kolla på en film innan jag hjälper pappa lite =)

Hare<3

<3

Av Jenny - 27 december 2009 16:19

 

Endast rösten får mig att rysa. Det finns inget vackrare<3

Ovido - Quiz & Flashcards