|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 7 december 2009 13:37


Nu är jag hemma, första dagen det här läsåret och andra dagen under mina tre år på gymnasiet... Det tar emot kan jag meddela men vad ska jag göra när jag sov typ 4 timmar inatt tack vare hostan som vägrar ge med sig, halsontet som får piercingen att verka som en droppe i havet eller huvudet som hotar att sprängas så fort jag sitter upp... Hatar att vara sjuk...


Ska göra läxor också, med tanke på att det är en del som ska göras;  samhällskunskapen, historian, svenska, engelska och projektarbete... Orkar inte!


Jag känner mig elak också för att jag inte går till skolan eftersom att det betyder att Anna och Rosen måste jobba på PA själva, plus att älsklingen måste komma över med böcker.. Älskar henne för det, bland annat<3


Nej, nu ska jag göra läxor... Gud va roligt...

Hare<3

Av Jenny - 6 december 2009 20:40

 

Kanske inte världens bästa kvalite men oj oj oj - är det vackert eller vad!?

Älskar honom och låten; med andra ord - dom tillsammans är bara Mmmm!!


Av Jenny - 6 december 2009 20:36


Har precis ätit middag och ska snart fortsätta kolla på en film om familjen började på för 37 minuter sen! Men min familj är ju som vanligt på elit nivå när det gäller att pausa en film och sen låta det gå en timme innan man fortsätter kolla xD


Har bakat idag också =)

Mamma och jag fick ett ryck efter att mamma fått reda på att hennes arbetsgivare hade dött (</3) så vi tog tillfället i akt och lussebullar blev det, i mängder! Nej men runt 4 plåtar blev det i alla fall och efter en del missöden så blev dom bra =D


Nu verkar det som om filmen ska startas igen så, tills vidare;

Hare<3

Av Jenny - 6 december 2009 16:19


Juste, jag var på SACO-mässan i fredags också och jösses va mycket folk och mycket saker det var! Ö

Jag sprang runt och visste inte vart jag ville, trots att jag visste precis men det slutade med att jag hittade det jag ville ha =) Jag hittade mitt Skotska bås och fick fråga det jag ville, trots att jag kom på två saker i efterhand =/ Men hon som jag snackade med sa att jag skulle ringa till International Office eller va de va för att kolla upp och fråga om jag kom på nåt mer =)

Jag tror att jag har bestämt mig nu, 98% iaf... Skottland blir det =D

Det gäller bara att komma on också och det är engelskan det händer på =/ Ångest!!!

Men för säkerhets skull så har jag kollat upp tvp svenska universitet som har ungefär samma sak att erbjuda, plus studier untomlands så det ska nog gå vägen och om jag inte kommer in i år så tar jag ett sabbats år och så kör jag igen nästa år - jag ska fan in där!


Nej, nu ska jag nog ta och skriva lite innan jag deppar ihop inför skoldagen imorn...

Hare<3

Av Jenny - 6 december 2009 15:38

 

Nej inte riktigt men internet har inte fungrat... gör det fortfarande inte men jag kör med sladd nu så de funkar väl, ett tag =/

 

Hur som helst så har jag hunnit med en hel del i helgen. Jag har handlat som bara fan och gjort av med alldeles för mycket pengar =(


Dressman: 198:-

Clas Ohlson: 99:-

Kicks: 274:-

Ur & Penn: 58:-

Guldfynd: 623:-

B˙ou Brigitte: 99:-

Mat: 77:-

Summa: 1363:- ((på tre timmar)) = ångest!

 

Har slagit in alla julklappar och det blev 12 st allt som allt =D

 

Jag ska dock få en del pengar också. 150:- från Danni och 100:- från Liz så lite pengar kommer i alla fall in... Det är bra med tanke på att jag ska ut med Baby, M&M på fredag nästa vecka, plus att Rosen fyller år så hennes present ska betalas...

Jösses... jag som var så glad att jag hade så mycket pengar ((hade)) och nu har jag typ 40:- kvar eller nåt... deprimerande!!!


Hur som helst så har jag handlat i helgen, plus att Babt sov här inatt! Underbart att vakna med henne!<3

Igår gick vi över till killarna också och hade trevligt! Det var riktigt kul och Charlie blir fan bara gulligare och gulligare!<3


Nu blir det nog av att skriva lite eftersom att pappa vill ha internet... Hatar att inte ha det.. Jag blir fan handikappad... =(

Hare<3

Av Jenny - 6 december 2009 15:33


Hahah fick ett mejl from Liz och nu är det fastställt, Tomten finns...inte!!


Finns tomten? 

Följande beräkningar bör vara behjälpliga vid bedömningen huruvida tomten
finns eller inte.

Det finns omkring 2 miljarder barn på jorden. Men nu vill ju inte tomten
besöka muslimer, hinduer, judar eller buddhister, vilket reducerar antalet
till 15% eller 378 miljoner. Med ett världsgenomsnitt på 3,5 barn per 
hushåll är det sålunda 108 miljoner hushåll att besöka, om vi kan anta att 
det finns minst ett snällt barn i varje hem.
 
Jultomten har på grund av jordens olika tidszoner ca 3,5 timme på sej att 
jobba, om vi antar att han reser västerut, vilket ju är mest logiskt. Han 
besöker sålunda 967,7 hem per sekund. Det betyder alltså att för varje 
kristet hem med minst ett snällt barn, har tomten ca 1/1000 sekund till att 
parkera släden, springa ut och hoppa ner genom skorstenen, dela ut 
julklappar, hoa 3 gånger, klämma 2 snapsar, upp genom skorstenen igen, i 
släden och iväg till nästa hus.
 
Om vi antar att alla hem som ska besökas är jämt fördelade är det ca 1 km 
mellan varje hus i genomsnitt. Tomten färdas sålunda ca 100 miljoner km, toa 
besök och andra pauser räknas inte. Med andra ord flyger släde med ungefär 
1000 km per sekund eller 3000 gånger ljudets hastighet. Som jämförelse kan 
nämnas att den snabbaste farkost som människan hittills skapat, rymdsonden 
Ulysses, färdas ca 50 km per sekund. Som kuriosa kan nämnas att en normal 
frisk ren kan komma upp i en hastighet av ungefär 30 km i timmen.
 
Lasten i släden är ett annat intressant objekt. Om vi antar att varje barn 
får klappar motsvarande 1 kg, har släden en last på 500 000 ton, tomtens vik 
inte medräknad. På land kan en normal stark ren dra ca 200 kg. även om vi 
antar att de speciella flygande renarna kan dra en vikt 10 gånger denna, 
kommer inte släden ur fläcken, om inte tomten skaffar fram ca 360 000 
dragvilliga renar. Detta kommer ge släden en samlad vikt på ca 600 000 ton. 
600 000 ton, som flyger med 1000 km per sekund alstrar ett enormt 
luftmotstånd. Detta kommer att hetta upp renarna, ungefär som en meteorit 
som inträder i jordens atmosfär.
 
De 2 ledar renarna kommer då att absorbera en energi motsvarande 14 300 
trilliarder joule per sek, eller 14 300 trilliarder watt. Ledar renarna 
kommer helt enkelt att brinna upp omedelbart och de bakomvarande kommer att 
utsättas för en ljudvallsbang och därefter själva brinna upp. Alla renarna 
kommer att möta sin anfader på mindre än 4,26 tusendels sekunder, det vill 
säga när tomten når sitt femte hus.
 
Detta är dock hypotetiskt, för då släden accelererar från 0 till 1000 km/s 
på 1/1000 sek, kommer alla i släden att bli utsatta för en g-kraft 17 500 
gånger större än tyngdkraften. En tomte på ca 150kg (vikten uppskattad efter 
existerande kopior) skulle naglas fast i bakre delen av släden motsvarande 
en vikt av 3 miljoner kg, vilket skulle krossa varje ben i hans kropp och 
förvandla honom till en våt fläck.
 
Slutsatsen blir att om tomtejäveln någonsin har levat är han definitivt vara 
död nu.

Av Jenny - 3 december 2009 14:32


Här sitter man. har räckt upp handen i snart 20 minuter och har man fått hjälp då? Nej! Alla andra, som bara gapar rakt ut och skriker efter henne får hjälp trots att jag har väntat längre... Är så trött på sådana själviska jävlar som bara koncentrerar sing på sig själv och skiter i resten...

Snart skriker jag också rakt ut men då säger hon väl åt mig att räcka upp handen och vänta på min tur... suck -.-


Det är inte mitt fel att suffragetterna var så komplicerade... Dom sat minsan inte och väntade på att få rösträtt, dom skrek rätt ut... Perhaps that's the way to go... hmm!

Hare<3

Av Jenny - 2 december 2009 18:28


Vaknade imorse och insåg att det var frost ute! Jag älskar frost, snö och vinter i allmännhet! Vet inte varför men vinterna har alltid varit min favorit årstid!<3


Skolan gick bra idag också, gjorde inte så mycket men de gick som sagt bra.


Har gjort en del läxor idag när jag kom hem också så de e inte så många kvar och nu ska jag äta, får se om jag skriver något sen.

Hare<3

Ovido - Quiz & Flashcards