|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Jenny - 14 december 2009 21:08


O-ja! Imorn ska detta hinnas med!

  • Posta två brev
  • Kolla recept på Apoteket
  • Fixa med stipendier till kuratorn
  • Fixa det sista med julklapparna
  • Julpynta mitt rum
  • Läsa ut boken

Jag vet inte hur jag ska hinna med det... Det kanske inte låter som mycket men med tanke på att inget av skiten e på samma ställe så blir det en del åkande!

Jag tror inte att jag kommer hinna med stipendierna tills imorn så de blir nog till slutet av veckan för innan jullovet ska dom in - det har jag bestämt!

Av Jenny - 14 december 2009 16:03


Jag kliver på och ser dig sitta där. Du undviker min blick men jag ser att du kollar när du tror att jag inte ser. Men jag ser. Jag ser sådant och det är delvis tack vare dig. Jag tittar på dig då jag går förbi, hoppas att du ska kolla åt mitt håll eftersom att jag vill se din reaktion. Men eftersom att du inte låter dina ögon lämna något mer spännande på fönstrets utsida så fortsätter jag framåt i gången och undrar vad jag har gjort dig. Jag gjorde aldrig något mot dig. Vi brukade ha kul, vi brukade umgås, vi var som syskon, men inte längre. Jag vet inte varför men alla skratten vi delade, tillsammans med allt annat, alla stunder av gläjde och lycka var som bortblåst. Bara för att vi förändrades, vi blev äldre. Jag var mig själv, något som du uppenbarligen inte klarade av och nu är det helt plötsligt mitt fel att du är för feg för att se mig i ögonen, för feg för att hälsa, som vanligt folk skulle gjort. Men jag vet om, tro inte att du behöver tala om för mig, att jag är precis likadan själv. Jag skulle kunna gå upp till dig, hälsa, le en aning eller bara nicka i samförstånd men gör jag det? Nej, och det är bara för att jag är precis som du, feg för att erkänna det som varit. För feg för att inse att vi inte är så olika som vi tror att vi är, att vi egentligen är mer lika än någonsin.

Förlåt för att jag är feg, förlåt för att jag inte hälsar men jag är rädd att du inte kommer hälsa tillbaka.

Av Jenny - 14 december 2009 14:00


Dagen har varit heeelt sjukt tråkig!

Började skit, kom till skolan, hade en helt onödig lektion, lunch ((äcklig som vanligt!)) en till otroligt onödig lektion och sen bar det av hemåt... = Min dag...

Nu ska jag skriva lite och sen blir det nog av att kanske ta en powernap runt 4 eller nåt så att man inte somnar i middagen... xD Hah det skulle vara ganska kul xD
Juste! Fick ett mail från nån snubbe på blogg.platsen om att jag kunde skriva en artikel och sen få pengar för det om jag länkade det jag skrivit på min blogg... Men för att få pengarna måste han ha mitt PayPayl account... Vad är det och är det smart att ge ut sånt till någon som honom??


Nej, nu ska ni få återgå till ert så ska jag skriva =)
Hare<3

 

Lite bilder från helgen =D

   

       

  

När vi åndå håller på - lite bilder som jag tog på vägen hem från skolan på grund av brist på annat att göra xD

 

       


Av Jenny - 14 december 2009 08:45


Shiiit va trött jag är! Jag somnade inte förrän halv 5 imorse och det kändes som om precis då jag somnat så skulle jag upp... En dusch hjälpte mig dock väldigt mkt på traven och nu ska jag bara dricka upp teet så bär det av till skolan för den första dagen på den sista veckan innan jullovet! =D

Hoppas ni får en bra dag =)
Hare<3

Ovido - Quiz & Flashcards