|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Vad finns det att göra??

Av Jenny - 19 april 2009 15:17

Vad gör man när ens kärlek svalnar? Vad gör man när den man älskar inte framkallar andnöd? Vad gör man när man inte känner något för personen framför en? Vad finns det att göra?

Skulle det finnas ett alternativ som inte skadar någon? Skulle det finnas en väg som var lätt för båda att gå? Skulle den vägen, som var smärtfri och lätt vara den bästa eller måste man ta den vägen som gör ont, den vägen som är svår för att komma fram till en lösning? Finns den lätta och smärtfria vägen ens på riktigt eller är det bara en sån väg som existerar i filmer, i historier, som slutar lyckligt där mannen får kvinnan och de lever lyckliga i alla sina dagar?

Jag tror att den vägen som är svår, och den som gör ont är den vägen man ska ta, för under tiden man färdas på den så utvecklas man, både som par och som person, man vet vad man vill och vad man inte vill. Det lättaste sättet att älska är att låta dn andra vara sig själv. Men om den man älskar hindras från att vara sig själv då? Om den man älskar inte lever sitt liv? Ska man inte få gå in då, säga ifrån och påpeka, eller ska man låta det vara? Bara låta det va och låta den man älskar sköta problemet helt själv?

Kan man göra något för att hjälpa personen eller ska man bara vänta och låta personen hjälpa sig själv? Ska man låta personen man älskar göra allt själv och ska man låta personen man älskar se sin älskade inte gra någonting utom at stå och se på?

Borde man inte gå in, säga ifrån och påpeka? Borde man inte det?

Jag trodde inte på kärlet vid första ögonkastet, jag trodde inte på evig kärlek. Jag trodde inte på att kunna älska någon man inte har träffat och jag trodde inte på att kunna älska någon på avstånd. Jag trodde inte på långdistansförhållanden och jag trodde inte på att man kan ta en paus i ett förhållande. Jag tror på det nu.

Kan man som en del i ett förhållande bara ge efter och låta den andra delen vinna? Kan man bara ge upp och låta det vara? Kan man ta en paus och ge upp allt som hade med kärlek att göra för ett tag? Om man kan det, kan man bara fortsätta där man var sen eller måste man börja om från början? Finns det någon möjlighet? Kan man göra så? Klarar ett hjärta av det? Klarar två hjärtan av det?

När man älskar någon...

Vad gör man om man älskar någon så mycket att det

inte finns något man inte skulle göra för henne??

 
 
Ingen bild

Allt tillhör dig

19 april 2009 17:10

Inte lika ledsen som jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 september 2010 17:13


  

...

Av Jenny - 11 april 2010 21:55

  

Av Jenny - 2 mars 2010 21:04

  Nu börjar jag om, men inte här - http://bouncingcruls.blogg.se - där kommer jag hålla till. Eller gör det redan sen ett tag tillbaka. Har skrivit en del bara för att komma igång och ta det med en nypa salt.  - Enjoy! Hare<3 ...

Av Jenny - 10 februari 2010 21:37

  Funderar på att lägga ner bloggen här nu, vet inte om jag tar bort den men jag tar definitiv en paus på obestämd tid. Jag har ändå ingenting att skriva om och det känns som om ingen riktigt bryr sig ändå. Kanske byter blogg eller kmr tillbaka - w...

Av Jenny - 9 februari 2010 11:20

  Idag är det Tisdag, och jag är ledig :D Inga lektioner flr läraren är borta :D Danni va tydligen också ledig, av samma anledning ;P   Ja ska nog skriva lite nu, blev nästan klar igår :P Hare<3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards