|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Jenny - 10 augusti 2009 18:12


Jösses, nu har jag hämtat mig, en aning iaf, efter stressen före bröllopet, drickandet under bröllopet och bakmällan efter bröllopet xD

Stressen innan pågick till största delen från kl 10 i lördags då jag, Danni och Andy väcktes för att börja hjälpa till. Från kl 10 till kl 17 så fixade jag, mamma och Danni med smörgåstårtora. Dom blev 9 st, pampiga och välsmakande succéer. Kl 18 började Danni med kakorna - 6 satser kola-kakor. Diskmaskinen pajade kl 17 så pappa kom hem med en ny, snyggare, kl 18 och blev klar med installationen kl 23 eller nåt. Jösses jag har nog aldrig gjort så mycket mat någonsin xD haha

Iaf så kom jag i säng runt kl 1-halv 2 och väcktes sedan kl halv 10 för att börja jobba igen på söndagen. Då vart det lite stressigare eftersom att det så skulle städas och putsas. Pappa och jag åkte iväg för att hämta tårta (se bild nedan) och blommor.

Kl 15 kom gästerna; morfar, farmor, farfar, pappas syskon, deras barn och familjer till dom, mammas syrra och hennes familj med respektive plus han som skulle viga mamma och pappa. Hela vigseln tog väl 10 min, max, men det hela slutade inte förrän kl 3, enlig mina källor eftersom att ja och Anna gick och la oss runt 2 =)

Hela dagen va helt underbar! Vädret kunde inte vart bättre och alla kom bra överens, Annas föräldrar och grannarna som kom senare gick bra ihop med de som var kvar då de kom och alla 'barnen' ((a.k.a ungdomar mellan 15 och 20)) verkade ha kul tillsammans. Vi hade riktigt roligt, Ronja, Dannis kompis och även en av tjejerna som hjälpte till att servera, verkade ha riktig roligt eftersom att hon beslutat sig att få mig full xD Hon lyckades väl till viss del eftersom att jag efter 10 cider hade vissa problem med att gå rakt xD Hahah iaf så hade jag jättekul och längtar tills Marcus, Mari, Anna och jag ska ut - för det ska vi xD

Iaf, här kommer lite sköna bilder =D


Mor och Far då ringarna placerades på fingrarna.

Ytterligare ett kort på de nygifta.

Tårta!<3 ((jag valde xD))

Matte - blivande modell??

Vad ska man säga?

Jag och Älsklingen!

Hej och hå, det är inte alla som kan lyfta sin pojkvän sådär!

Mina tre favvotjejer här i världen!

Hela gänget! Vissa fullare än andra xD

Hur som helst så vaknade jag i morse med en sjuk huvudverk och jag avundas inte Andy som verkade lite för berusad för sitt eget bästa xD

Allt som allt så var det ett lyckat bröllop och jag kunde inte ha haft roligare =) Det som gr mig gladast är att Andy kom så bra överens med killarna! =D Om han inte gjort det hade det kunna blivit kaos rent ut sagt. Glad för det

iaf och ännu gladare att jag, Danni och Anna kommer så bra överens med Markus fästmö Mari<3

Lyckat bröllop, lyckat sällskap och lyckat kväll - kunde det blivit bättre??

Hare<3


Grattis mamma och pappa! Älskar er båda!<3<3

Av Jenny - 10 augusti 2009 02:25


Äntligen är bröllopet avklarat och alla kan pusta ut! Eller vi barn iaf eftersom att päronen ska städa och ha sig medan vi slappar och bereder oss på att skolan ska börja igen =S
Hur som helst så är mamma och pappa ny vigda och har förklarats till man och hustru =)

Kommer bilder och mer fakta senare, kl är nu S.E.N.G vilket betyder att Älsklingen och jag ska gå och lägga oss..hehe xD
Hare<3

Ovido - Quiz & Flashcards