|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Jenny - 12 november 2009 23:35


Bara för att jag har L-Word abstinens och är på så bra humör så ska jag dela med mig av dessa bilder på de två hetaste i L-Word för tillfället ((and 4ever))

Shane och Ivan<3<3

        

Av Jenny - 12 november 2009 22:01

 

Details in the Fabric

 

If it's a broken pod replace it

If it's a broken arm then brace it

If it's a broken heart then face it

Then hold your own, know your name and go your own way

Hold your own, know your name and go your own way

And everything will be fine

Hang on, help is on the way

Stay strong, I'm doing everything

Av Jenny - 12 november 2009 19:27


Nu har jag startat om! Jag ska äta sunt och träna regelbundet! Jag ska sköta mig bättre i skolan och jag ska anstränga mig för att göra mitt bästa här hemma! Jag är trött på att vara den jag varit de senaste veckorna, men nu ska det bli ändring på det! Nu jävlar börjar jag om!


Från och med nu:

  • Träna 3 ggr i veckan, minst - kanske springa nån gång också om jag hinner det
  • Äta sunt, bara onyttigheter 1 gång i veckan, på helgen, och då måttligt
  • Städa mitt rum 1 gång i veckan
  • Göra som jag blir tillsagt här hemme vad gäller städning ((det kmr bli den svåraste punkten att följa))
  • Göra läxorna - på en gång och inte skjuta upp dem!

Nej nu måste jag kila - ska göra engelskan, börja på historian och religionen innan jag startar med städningen av mitt rum =D

Hare<3

Av Jenny - 12 november 2009 16:43


Idag på historialektionen så kom det upp en historia om en tjej som genomgick ett könsbyte och blev man. Klassen verkade dock inte fatta att oavsett vilket kön man hade innan så är man det motsatta efter bytet! Är man kvinna innan, och blir man, så säger man inte 'hon' till honom sen. Detsamma gäller en kille som blir tjej, man kallar henne för 'henne' och inte för honom. Vissa gav ifrån sig kommentarer som 'Ursch' och 'Gud va äckligt' men va fan! Seriöst? Vi lever på 2000-talet!

Sedan kom vi in på en diskussion angående, eller de va ingen diskussion, men någon sa, kommer inte ihåg vem, att man kanske skulle ha mindre behov av att byta kön om alla ideal försvann och det inte fanns någon speciell press på kvinnor för att de är kvinnor och på män för att de är män. Läraren sa att så var det och då blev jag arg, märkte att Anna reagerade också. Att vara transexuell innebär att man anser att man föddes med fel kön och att man är en annan person, en annan sexualitet, oavsett könet som kroppen man finns i har.


Ordboks definition: Transsexualism är ett tillstånd då en person har en permanent upplevelse av att tillhöra det kön som är motsatt ens biologiska. Den transsexuelle uppfattar sin fysiska kropp som felkönad, och önskar vanligen förändra den så den bättre passar det upplevda könet, med medicinsk och kirurgisk behandling.


Alltså, att man är transexuell och genomgår ett könsbyte har ingenting att göra med omvärlden och alla dessa otroligt onödiga ideal som vi lever med idag utan det är någonting man föds till.

Visst kan det vara så att vissa känner ett behov av att ändra kön, delvis pga idealen och på grund av att man kanske är homo- eller bisexuell och känner att man inte kan bil accepterad om man inte byter kön, och därav blir heterosexuell. Visst så kan det vara men då kan jag tala om att man måste, för att få genomgå ett könsbyte, först genomgå en massa psykologiska tester och gå i terapi, bara för att man ska försäkra sig om att personen inte bara är osäker på sin kropp tack vare idealen eller osäker på sin sexuella läggning på grund av omvärlden.


Så snälla, fatta att man kallar inte inte en kille som genomgått ett könsbyte för han efter bytet och detsamma gäller tjejer. Transexualitet innebär inte heller att man är rädd för att leva upp till idealen, det är att man anser att man blivit född med fel kön - punkt slut!


Nej, nu ska jag inte tråka ut er mer! Borde egentligen göra läxor men eftersom att jag lovat Danni att jag skulle träna med henne så får jag väl palla mig dit xD Jag tycker egentligen att de ska bli skönt - önskar bara att jag inte hade så mycket läxor hemme som väntar på mig när jag kommer hem =/

Hare<3

Ovido - Quiz & Flashcards