|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Höst<3

Av Jenny - 4 oktober 2009 18:14


Löven ändrar färg för att sedan falla. Himlen går från ljusblå till mörkgrå. Solen skyms av mörka moln och regnet faller, smattrar mot fönsterrutan medan man sitter inomhus och njuter av ljudet av vatten som slår emor glaset. Boken ligger öppen och väntar på att läsas medan koppen med rykande te ger ifrån sig en doft som får näsan att sukta efter mer. Kontrasten mellan värmen inomhus och kylan på utsidan lämnar kroppen med gåshud då man snabbt öppnar en dörr eller ett fönster. Alla färger, alla dofter, ljusen och mörket, vädret och känslan. Jag älskar hösten.


Nu är hösten här på riktigt. Man sitter och skriver, lyssnar på regnet som smattrar mot fönsterrutan och huttrar med en tekopp i handen. Då vet man att det är höst. Jag älskar regnet, jag älskar te och jag älskar att skriva. Men huttrandet skulle jag klara mig utan. Jag hatar att frysa, men samtidigt hatar jag att svettas.

Jag antar att man inte kan få allt här i livet... Nej nu ska ja göra en kopp te till heh

Hare<3

 
 
isabell

isabell

4 oktober 2009 20:54

Eller hur!? Det är underbart. Vad fint du skriver, du får allt att kännas så "höstigt-mysigt" ha ha.

http://isabellsdiary.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 september 2010 17:13


  

...

Av Jenny - 11 april 2010 21:55

  

Av Jenny - 2 mars 2010 21:04

  Nu börjar jag om, men inte här - http://bouncingcruls.blogg.se - där kommer jag hålla till. Eller gör det redan sen ett tag tillbaka. Har skrivit en del bara för att komma igång och ta det med en nypa salt.  - Enjoy! Hare<3 ...

Av Jenny - 10 februari 2010 21:37

  Funderar på att lägga ner bloggen här nu, vet inte om jag tar bort den men jag tar definitiv en paus på obestämd tid. Jag har ändå ingenting att skriva om och det känns som om ingen riktigt bryr sig ändå. Kanske byter blogg eller kmr tillbaka - w...

Av Jenny - 9 februari 2010 11:20

  Idag är det Tisdag, och jag är ledig :D Inga lektioner flr läraren är borta :D Danni va tydligen också ledig, av samma anledning ;P   Ja ska nog skriva lite nu, blev nästan klar igår :P Hare<3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards