|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

På riktigt....??

Av Jenny - 2 januari 2010 21:45


Började precis lite lätt med religionen som vi fått i läxa för vi ska välja ett område inom religion, samhälle och politik. Jag har valt kristendomens och islams syn på homosexuella i samhället. Jag sökte lite på google och hittade det här;



"Jag fick ytterligare en fråga om homosexualitet, vad jag trodde att homosexualiteten berodde på. Jag menar att homosexualitet kan smitta och jag svarade att homosexualitet dels beror på att en del barn som blivit våldtagna av pedofiler själva har hamnat i homoträsket och fått ett stort lidande. Jag sa att jag ansåg att barnen skall uppfostras av föräldrarna och inte av homosexuella som kanske utnyttjar barnet. Jag menar också att när det gäller adoptivföräldrar är det självklart att man inte skall äventyra barnens liv genom att tillåta homosexuell adoption."

 - Veli Sergei


Då är min fråga; vafan?! Hur kan en person ens tänka så? Att bara för att man blivit sexuellt utnyttjad av någon så blir man homosexuell. 1) Jag vet en hel del personer som blivit sexuellt utnyttjade och de är inte homo-, bi- eller transsexuella någonstans och det var inte heller personen som gjorde det mot dem. 2) Jag är homo/bi-sexuell och jag har inte någonsin blivit utnyttjad på det sättet. Visst det kanske stämmer in på vissa att man söker sig till samma kön som utnyttjade en men man kan inte säga att homosexualiteten beror på det. Det har absolut ingenting med det att göra.

Jag blir så sjuk irriterad på sådanna människor och jag känner att under tiden jag kommer arbeta med det här kommer jag brusa upp mer än en gång!


Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll ;)

Hare<3



Kärlek är det vackraste som finns, oavsett könet på personerna som delar den<3

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 september 2010 17:13


  

...

Av Jenny - 11 april 2010 21:55

  

Av Jenny - 2 mars 2010 21:04

  Nu börjar jag om, men inte här - http://bouncingcruls.blogg.se - där kommer jag hålla till. Eller gör det redan sen ett tag tillbaka. Har skrivit en del bara för att komma igång och ta det med en nypa salt.  - Enjoy! Hare<3 ...

Av Jenny - 10 februari 2010 21:37

  Funderar på att lägga ner bloggen här nu, vet inte om jag tar bort den men jag tar definitiv en paus på obestämd tid. Jag har ändå ingenting att skriva om och det känns som om ingen riktigt bryr sig ändå. Kanske byter blogg eller kmr tillbaka - w...

Av Jenny - 9 februari 2010 11:20

  Idag är det Tisdag, och jag är ledig :D Inga lektioner flr läraren är borta :D Danni va tydligen också ledig, av samma anledning ;P   Ja ska nog skriva lite nu, blev nästan klar igår :P Hare<3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards