|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Alla inlägg under november 2009

Av Jenny - 16 november 2009 15:24


  Ingen rör sig. Inget rör sig. Allt är stilla och tyst. Inte ens vinden rör platsen som längre varit orörd. Inga fåglar kvittrar, inte ett djur kan ses för ögat och så förblir det. Himmelen är grå och monoton, kall och tom. Inte en glimt av sol någonstnas. Träden står stilla, helt stilla med tanke på bristen av vind och grenarna är kala och gråa, precis som himmelen. Finns inga löv som rör på sig, inte ens de få tuvorna av gräs som är kvar på marken svajar. Så fort man tar ett steg in på platsen så knastrar det under fötterna och om man inte ser sig för går man in i någonting. Kanske en lastbil av plast eller en spade, båda lika gråa som himmelen.

   Det som en gång var en färgglad plats, fylld med liv och glädje, fylld med skratt och lek har förvandlats till en grav. En plats där ingen är, en plats som är glömd. Överallt finns saker som bevisar att det en gång var en omtyckt plats men samma saker antyder att platsen nu är bortglömd. Ingen kommer ihåg den längre. Den en gång klippta gräsplätten är igenväxt och träden som då var gröna, täckta av gröna löv och fyllda med röda bär, är nu endast en stam med några grenar. Stenarna som då bestegs är täckta med mossa och en svag kontur av en grusplätt ses.

   Ingen rör sig, inget rör sig. Ingen bryr sig om platsen eller minnena som finns kvar, trots att alla tror att de har glömt. Alla förtränger minnena som är bevis på att vi alla har umgåtts, att vi alla kunde vara tillsammans. Minnena visar att vi kunde, även om vi inte visste om det, leva tillsammans och klara av det. Ingen bryr sig om att det som hände var unikt. Det som hände var på riktigt. Alla var tillsammans, alla var där. Trots skillnaderna mellan oss alla så var vi 'vi'. Vi hade våra koder och idéer, våra tecken och gömställen. Men trots detta så är det glömt, förträngt och förlorat. De dagarna kommer aldrig igen och minnena, tillsammans med platsen som en gång var en älskad plats, förblir glömda och bortknuffade.

   Platsen är och förblir orörd, det kan inte ens vinden ändra på.


                

Av Jenny - 16 november 2009 08:09


Se till vänster så hittar ni det =D

Kanske inte den mest aktuella frågan men det är ändå viktigt<3

Av Jenny - 16 november 2009 08:03


Trots att jag inte sov nätan någonting i natt så är jag inte så trött som jag trodde att jag skulle vara. Pappa väckte mig runt 8 och sen var det bara att ställa sig upp och gå in i duschen, även om jag halvsov medan jag gjorde det xD
Sen fick jag i mig te och då var det lugnt<3


Idag händer det inte så mycket - tre lektioner och sen bär det av hem igen men jag kmr fan somna under en lektion - jag känner det på mig. Plus att jag har ångest över att jag inte kommer kunna filosofi provet... Ursch!


Nej, nu ska jag starta på min andra kopp te och skriva lite innan det bär av till skolan - pappa kan skjutsa idag =D
Hare<3


    

Uttråkad? - Ja! xD

Av Jenny - 15 november 2009 23:28


Nej, verkligen inte, Vet inte varför men jag får ingen ro, ingen som helst ro och helst vill jag bara sätta på en film, gå ut och springa eller nåt sånt... Vet inte vaför - känner mig helt konstig. Måste ju sova nån gång. sov ju trots att bara typ 6 timmar inatt, halv 7 på morrn till 1 på dan.. Och det är inte mitt fel, jag klagar inte men jag vill sova nu, men kan inte... =/

Varför är det så att när man inte får sova, typ på morgonen när man ska till skolan, jobbet eller vart man nu ska, eller då man sitter på en lektion och känner ögonlocken bli tyngre och tyngre? Varför är det så att när man ska sova, eller måste sova så kan man inte, inte ens om ens liv hängde på det? Jag älskar att sova! Det är underbart att sova men jag hatar att vakna av att jag måste gå någonstand, t.ex skolan eller av att jag har en mardröm. Det bästa sättet att vakna på är att sova tills man vaknar och känna att man är pigg och allert när man vaknar, eller så som jag vaknade imorse =) hehe


Hur som helst så ska jag inte tråka ut er som är vakna mer nu, ska nog säga god natt och så får vi se hur kång tid det tar innan jag somnar, sov gott

Hare<3

Av Jenny - 15 november 2009 17:35

 

Det spelar ingen roll var du kommer ifrån, land eller stad, person eller kultur, du är densamma för mig.
Det spelar ingen roll vad du kan eller inte kan, gillar eller inte gillar, du är densamma för mig.

Det spelar ingen roll om du är villig att förlåta eller glömma, redo att släppa taget, du är densamma för mig.

Det spelar ingen roll om du varit ärlig eller trogen, besviken eller glad, du är densamma för mig.

Det spelar ingen roll vem du är, vad du är eller va du kan, du är densamma för mig.

Det spelar ingen roll vad du tror, eller vägrar att inse, jag kommer alltid att älska sig som du är, för du är densamma för mig<3

Av Jenny - 15 november 2009 17:27

 

Underbart bra låt som alltid får mig att må bra<3


Av Jenny - 15 november 2009 16:13


Jaa, igår hände de grejer, en del bra, en del dåligt men i det stora hela så var det en mycket lyckad kväll<3

Lasse och pappa gick och la sig tidigt dock - klenisar - medan vi andra höll på tills halv 7! Det shotades en del och så fick Anna och jag smak för ett skit gott vin som helt klart kommer finnas på studentmottagningen! Tania tror jag det hette och Marcus hade rätt - de va skit gott!


Det bestämdes också en del! Får se hur mycket som faktiskt blir av men den 11 dec är de bestämt att jag och Anna ska ut med Marcus och Mari och så får vi se om det blir några kryssningar eller eventuellt en resa till Egypten med båda familjerna Kalström! =D


När alla hade gått så gick Anna och jag och la oss, mös lite först innan vi somnade ;P

Sen så fick jag ett trevligt uppvaknande imorse, minst sagt och va kom inte ur sängen förrän typ halv 3...Trots att vi vaknade vid 1 eller nåt xD haha


Aja, hoppas att ni hade en mycket trevlig kväll igår att ingen lider utav en bakfylla med huvudvärk och illamående! ((Kom ihåg att sex hjälper mot huvudvärk ;P))


Nu ska jag fortsätta med alla läxor - har ju trots att sam, filosofi, psykologi, svenska och religion kvar även om jag har börjat på allt - utom sam, som är heeeeeeelt muppig =/

Nu ska jag inte tråka ut er mer ;P

Hare<3


Bara för att jag var så nöjd med mitt hår igår så kommer två små ego-bilder xD

    

Av Jenny - 14 november 2009 17:07


Ikväll kommer killarna hit så det blir inte fler inlägg idag =D Ska fixa mig i ordning det sista och sen vänta på att Anna kommer =D

Hoppas ni har haft en bra dag och får en underbar kväll!
Älskling ska sova här inatt så ja kmr få en underbar natt<3

Hare<3

Ovido - Quiz & Flashcards