|| Not Alone || Mitt liv som jag lever det...

Alla inlägg under november 2009

Av Jenny - 12 november 2009 16:43


Idag på historialektionen så kom det upp en historia om en tjej som genomgick ett könsbyte och blev man. Klassen verkade dock inte fatta att oavsett vilket kön man hade innan så är man det motsatta efter bytet! Är man kvinna innan, och blir man, så säger man inte 'hon' till honom sen. Detsamma gäller en kille som blir tjej, man kallar henne för 'henne' och inte för honom. Vissa gav ifrån sig kommentarer som 'Ursch' och 'Gud va äckligt' men va fan! Seriöst? Vi lever på 2000-talet!

Sedan kom vi in på en diskussion angående, eller de va ingen diskussion, men någon sa, kommer inte ihåg vem, att man kanske skulle ha mindre behov av att byta kön om alla ideal försvann och det inte fanns någon speciell press på kvinnor för att de är kvinnor och på män för att de är män. Läraren sa att så var det och då blev jag arg, märkte att Anna reagerade också. Att vara transexuell innebär att man anser att man föddes med fel kön och att man är en annan person, en annan sexualitet, oavsett könet som kroppen man finns i har.


Ordboks definition: Transsexualism är ett tillstånd då en person har en permanent upplevelse av att tillhöra det kön som är motsatt ens biologiska. Den transsexuelle uppfattar sin fysiska kropp som felkönad, och önskar vanligen förändra den så den bättre passar det upplevda könet, med medicinsk och kirurgisk behandling.


Alltså, att man är transexuell och genomgår ett könsbyte har ingenting att göra med omvärlden och alla dessa otroligt onödiga ideal som vi lever med idag utan det är någonting man föds till.

Visst kan det vara så att vissa känner ett behov av att ändra kön, delvis pga idealen och på grund av att man kanske är homo- eller bisexuell och känner att man inte kan bil accepterad om man inte byter kön, och därav blir heterosexuell. Visst så kan det vara men då kan jag tala om att man måste, för att få genomgå ett könsbyte, först genomgå en massa psykologiska tester och gå i terapi, bara för att man ska försäkra sig om att personen inte bara är osäker på sin kropp tack vare idealen eller osäker på sin sexuella läggning på grund av omvärlden.


Så snälla, fatta att man kallar inte inte en kille som genomgått ett könsbyte för han efter bytet och detsamma gäller tjejer. Transexualitet innebär inte heller att man är rädd för att leva upp till idealen, det är att man anser att man blivit född med fel kön - punkt slut!


Nej, nu ska jag inte tråka ut er mer! Borde egentligen göra läxor men eftersom att jag lovat Danni att jag skulle träna med henne så får jag väl palla mig dit xD Jag tycker egentligen att de ska bli skönt - önskar bara att jag inte hade så mycket läxor hemme som väntar på mig när jag kommer hem =/

Hare<3

Av Jenny - 11 november 2009 19:18



Pappa köpte Friskis-kort till mej idag så nu finns det ingen anledning till att inte träna längre...måste ta tag i det nu! Kul iaf att man kan gå med Danni<3


Har gjort klart instuderingsfrågorna till psykologin iaf... Nu ska jag bara lära mig skiten... Sen är det ju svenska, filosofi, religion och samhällskunskap också... Orkar verkligen inte! Det är föööör mkt just nu... Klarar fan inte av det!

Aja, nu måste jag fortsätta med fiolosofin =)

Hare<3


Anna, jag älskar Dig mest av allt! Det vet Du<3<3

Av Jenny - 10 november 2009 21:11


Idag har varit en bra dag och den är inte ens slut än =D
Jag vaknade bredvid älsklingen min - underbart som alltid och sen, efter att ha ätit frukost och myst lite så åkte vi hem till henne och åt lunch innan vi stack till stationen för att möta upp Rosen och åka in till stan =)

Jag och Rosen gick av vid Gamla stan för att byta stav och Anna fortsatte mot jobbet =)


När vi kommit till ANT så väntade vi lite inna jag fick gå in och byta. Det gick fort som fan och jag fick veta att jag kan kyssa Anna igen, plus lite till =D För att citera "Du kan göra vad du vill med tungan nu" Hehehe

Hur som helst så åkte vi hem igen efter en puss på kinden =D

Väl på tåget så klev jag av vid Jakan för att möta upp mamma och pappa och så stack vi till Kista - mamma skulle förga håret - och sen så åkte vi hem igen, jag pappa och Rosen ((som vi hämtade upp)) =D


När vi kommit hem så kollade Rosen och jag på Saw II och jag åt lite =)

Nu kollar Rosen på Desperate Housewives och jag skriver lite =P
Ska snart följa henne till bussen innan jag åker till Anna eftersom att jag ska sova hos henne inatt =D

Hoppas ni har en bra dag där ute,

Hare<3

Av Jenny - 10 november 2009 13:25


Idag är jag  på strålande humör och det finns nog inget som kan förstöra det! =D
Baby sov här inatt, ska in till stan idag och byta stav och sen så ska Rosen komma hit för att kolla på film innan jag åker till baby för att sova där inatt! =D Det kan inte bli bättre =D


Hoppas ni får en riktigt bra dag där ute =D

Hare<3

Av Jenny - 9 november 2009 19:55


Sitter och kollar på det med älsklingen nu! Men anledningen varför jag loggade in för att skriva var;

Älska mer! Sex är fan underbart!!<3<3<3<3

Hare<3 ((Ja ska!!))

Av Jenny - 9 november 2009 16:12



Varför är livet så förutsagtbar som det är? Varför vet man att en sak ska hända innan det händer? Varför vet man sånt? Som idag t.ex - jag visste att det skulle hända innan det hände. Jag kände det på mig plus att det allti blir så. Trodde inte att det skulle det egentligen eftersom att han är här men tydligen så struntades det i... Ursch va jobbigt =/


Hur som helst så har dagen varit helt okej - Baby ska sova här inatt och imorn ska jag sova hos henne<3


Nej nu ska jag nog skriva lite och städa vidare...Hatar att städa mitt rum =/
Hare<3

Av Jenny - 8 november 2009 21:30


Idag har varit en riktigt bra dag, med vissa undantag =)

Dagen böjade som sagt vid 12 och efter att ha sagt upp mej på jobbet så drog Rosen och jag in till stan och gick runt lite - kollade på julklappar innan vi slutade på Donken där hon bjöd mig på lunch - tack<3

Sen så begav vi oss hem till Rosen - tänkte kolla på Saw II men de fick inte så bra eftersom att det verkade vara 'Internet-jobbar-emot-Linnea'-dagen och det slutade med att det inte blev någon film - men kul hade vi =D

Sen så åkte jag till Jakan, pappa hämtade upp mig och vi handlade lite innan jag kom hem och kollade lite på TV med mamma, övade lite på talet och sen så hamnde jag här - framför den segaste datan i världen!


Hare tjafsat en del med älskling idag också... Vet inte varför men hon blev sur på mig och hon tror tydligen att jag är sur på henne... Tjejer är komlicerade =/


Ska nog skriva lite nu =D

Hare<3

Av Jenny - 8 november 2009 12:42


God morgon på er xD Haha jag vaknade för typ 1 timme sen efter at ha sovit som en stock och nu sitter jag vid datan efter att ha ätit brunch xD

Ska nog kanske skriva lite nu innan jag sticker till jobbet. På tal om jobbet så ska jag säga upp mig idag - klarar inte av mer! Det går inte - det är för mycket just nu!

Att folk blir sura över att dom får höra det sist eller va de va - det är inte som om jag får veta allt först heller, eller?!


Nu ska jag skriva lite innan jag gör mig iordning =D
Hare<3

Ovido - Quiz & Flashcards